Як підготувати місце для зарядки електромобіля

with Коментарів немає

Для обладнання місця зарядки електромобіля потрібно прокласти лінію електромережі або скористатись вже існуючою. Доступні різні типи електричних розеток від котрих можна заряджати електрокар портативними зарядками з різною швидкістю. Можливе і стаціонарне встановлення зарядного обладнання. Зручно користуватись електромобілем, коли місце зарядки обладнане вдома або/та на роботі (в місцях де ви більше проводите час).

 

Розетка Schuko (побутова розетка) для портативних станцій.

Для Plug-in гібридів або електромобілів з ємністю акумулятора до 23 kW/h може бути достатньо побутової розетки. Штатні зарядні пристрої заряджатимуть 2,3-2,7kW/годину це приблизно 160км за 10 годин зарядки. Зарядними пристроями ChargeU є можливість регулювати потужність від 1,4kW до 3,7kW з кроком в 0,23kW. Це еквівалентно пробігу від 95км до 250км за 10 годин зарядки. Електромобілі Tesla споживають більше енергії (кіловат) на 1 кілометр пробігу, показники пробігу будуть меншим приблизно на 1/3 при аналогічному споживанні потужності.

Технічні умови підключення розетки Schuko 16А

Мідний монолітний (прокладається в стінах) або багатожильний (прокладається зовні) кабель з перетином 3х2,5мм2. Чим тонший перетин дроту проводки, тим меншу потужність можливо по ньому передати. Обирайте розетки найвищої якості для зменшення вирогідності їх перегріву. Вони мають бути розраховані на 16 Ампер.

Розетки Schuko не дуже надійні при регулярному навантаженні. Якщо розетка використовується лише для зарядки авто, варто її замінити на силовий роз’єм аналогічної потужності (розрахований на силу струму 16 Ампер, що дорівнює 3,7kW). Вилка вашої портативної станції змінюється на силову 16А. Для зарядки від побутових розеток докуповується перехідник.

 

Одночасне підключення електромобіля з іншими приладами (чайник, праска, тд) на лінії доступне лише при можливості регулювання потужності зарядки електромобіля. Сумарне навантаження не повинно перевищувати 3,7kW.

Як розрахувати навантаження на електромережу читайте тут.

При стаціонарному використанні портативних станцій ChargeU можливе пряме підключення до розподільчої коробки або щитової автоматики. Обладнання передбачає як стаціонарне кріплення так і тимчасову фіксацію корпусу і кабелю станції у кронштейнах (підтримувачах).

 

Силові роз’єми (промислові) для портативних станцій 32-40 Ампер

Якщо Вам доступна потужність більша за 3,7kW (сила струму 16 Ампер), ви можете обладнати одне або кілька місць (вдома, на роботі, тд) для зарядки від силових «розеток». Заряджатись від них можливо однією портативною станціює. Наприклад, доступно 25 Ампер, варто встановлювати силовий роз’єм на 32 Ампери і заряджатись швидше потужнішою станцією. Швидкість зарядки від однофазних роз’ємів складатиме приблизно 500км за 10 годин. Від трьохфазних роз’ємів можливо завантажувати до 1500км за 10 годин. Звісно, поки не багато електротранспорту має таку ємність акумулятора, та для більшості вона не потрібна. Електромобілі Tesla матимуть менший пробіг приблизно 300км та 900км, – відповідно.

Технічні умови підключення силових роз’ємів, більше 16 Ампер

Мідний монолітний  або багатожильний кабель з перетином 3х6мм2 (синій роз’єм) або 5х6мм2 (червоний роз’єм). Обирайте роз’єми найвищої якості для зменшення вирогідності їх перегріву. Якісний роз’єм здатний витримати навіть подвійне навантаження.

Зверніть увагу на типи таких роз’ємів:

Сині роз’єми є однофазними 230V (220V). До них на пряму підключаються однофазні станції або трьохфазні станції, через перехідник з синього на червоний роз’єм.

В такому випадку, однофазні і трохфазні електромобілі заряджатимуться по одній фазі.

Червоні роз’єми є трьохфазними 400V (380V). До них на пряму підключаються трьохфазні станції або однофазні, через перехідник з червоного на синій.

В такому випадку, однофазні електромобілі будуть заряджатись по одній, а трьохфазні по трьом фазам.

Такі роз’єми розраховані на різну потужність. Чим більше їх розмір, тим більшу потужність можуть передати. Обирайте лише якісні роз’єми, вони надійно передаватимуть потрібну потужність без перегрівання та слугуватимуть довше.

Максимальну потужність, котру можуть передавати більшість силових роз’ємів : 10kW – сині однофазні, 30kW – червоні трьохфазні.

Силові роз’єми можна зустріти на СТО, мийках, АЗС, промислових об’єктах і паркінгах. Іноді заклади встановлюють такі роз’єми для зарядки електромобілів відвідувачів, як бюджетне і швидке рішення.

В майбутньому силовий роз’єм може бути замінений на стаціонарну або портативну зарядку з прямим підключенням.

Підключення стаціонарних зарядних пристроїв та портативних у стаціонарному вигляді

Стаціонарне зарядне обладнання передбачає настінний або наземний монтаж.

Якщо станція має вбудований кабель для підключення, його здійснюють через спеціальні клемні колодки в розподільчій коробці або безпосередньо до силової автоматики в розподільчому щитку.

Зустрічаються станції, підключення до котрих здійснюється в їх зовнішньому корпусі. Внутрішній корпус захищає електроніку від погодних умов. Підключення здійснюється через клемні колодки, позначені спеціальним маркуванням.

Технічні умови підключення стаціонарного обладнання зазначені в інструкціях до нього і можуть відрізнятись.

Стаціонарне обладнання має вбудований електромобільний роз’єм (електромобільна розетка) Type 2, для котрого потрібно мати окремий кабель. Зустрічаються модифікації з вбудованим кабелем та роз’ємом типів Type 1, Type2, Tesla US.

Детальніше про типи роз’ємів читайте тут.

Детальніше про електричне підключення обладнання читайте тут..

Увага!

Монтаж лінії повинен здійснюватись фаховими спеціалістами з дотриманням всіх норм. Неправильне підключення обладнання може призвести до виходу його з ладу. Самостійне підключення може призвести до спричинення шкоди вашому здоров’ю та майну.

 

Перетин дроту

Рекомендований перетин дроту буде безперешкодно передавати потрібну потужність без втрати напруги. Для підбору мідного дроту потрібного перетину скористайтесь таблицею:

Сила струму (потужність) / Мінімум / Рекомендовано

16 Ампер (3,7kW) 2,5мм2 / 2,5мм2

25 Ампер (5,7kW)  4мм2  / 4мм2

32 Ампери (7,2kW) 4мм2 / 6мм2

40 Ампер (9,2kW) 6мм2 / 10мм2

Дані наведені для ліній довжиною до 50метрів. Якщо ваша лінія від 50 до 100 метрів, використовуйте дріт наступного перетину.

Обирайте кабель передбачений саме для вашого типу прокладання. Прокладений в землі, зафіксований до троса, змотаний в катушці – це будуть різні типи кабелю, котрі відрізнятимуться своїми властивостями. Додатково варто використовувати захисні гофри або системи каналів для прокладання електромереж.

Ступінь захисту

Розетки та силові роз’єми мають ступень захисту IP44 і не можуть бути встановленими на відкритому просторі. Отже, точка підключення портативної станції повинна знаходитись під накриттям котре унеможливлює пряме потрапляння води. Так само це стосується перехідників та подовжувачів.

Дивіться маркування на корпусі станції. Зазвичай у штатних пристроїв ступінь не перевищує IP54 і так само не може використовуватись зовні приміщення при будь-яких погодних умовах.

Ступінь захисту корпусу портативних зарядних пристроїв ChargeU – IP67 і його можливо використовувати в дощ та сніг але не при постійному перебуванні у воді.

Детальніше про ступень захисту читайте тут.

Захисна автоматика

Лінію електромережі потрібно обладнати додатковим захистом. Місце підключення повинно мати окремий автоматичний вимикач (автомат) аналогічної або більшої (наступної за номіналом сили струму) та диференційне реле (дифреле) чутливістю 30мА Тип А (Рекомендований розробником ChargeU). Як варіант, може бути встановлений диференційний автомат (2 в одному пристрої).

Наведена специфікація підключення є базовою, тому при підключенні конкретної моделі обладнання зверніться до його інструкцій, або до Представництва виробника в Україні.

Заземлення

Для прокладання лінії електромережі, враховуйте що для зарядки електромобіля потрібно заземлення. Це один з контурів захисту, а в деяких станціях – єдиний. Якщо існуюча лінія прокладена без заземлення, зверніться до фахових спеціалістів для підведення окремої лінії захисного заземлення або петебудови існуючої лінії. Можливість зарядитись без заземлення в деяких портативних станціях і так само ChargeU існує на екстрений випадок з дотриманням усіх вимог безпеки.

Детальніше про Заземлення можливо дізнатись тут.

 

Leave a Reply