Безпека користування електромобілем

with Коментарів немає

Електромобіль може стати джерелом небезпеки для життя, здоров’я або майна. Продавці електрокарів зазвичай не займаються роз’ясненням потенційно небезпечних ситуацій пов’язаних з його використанням. З іншого боку продавці небезпечних саморобних зарядних пристроїв користуються низькою культурою безпеки населення. Для упередження негативних наслідків спробуємо розібрати основи такої небезпеки.

Повний заряд акумулятора

Літій-іонні акумулятори представляють особливу небезпеку коли вони повністю заряджені. Співробітників служб порятунку в Європі навчають як відключати живлення акумулятора, в яких місцях заборонено використовувати інструмент. Потужним вибухом може закінчитись ситуація коли рятівники розрізатимуть кузов, особливо це небезпечно в дощ. Деякі виробники електромобілів передбачили можливість заряджати авто на 80% або регулювати до якої межі заряджати акумулятор.

 

Ненадійні розетки

Побутові розетки Schuko (євророзетки) витримують максимальну потужність 3,7кВт/годину і мають маркування 16А. Зустрічаються і слабші, розраховані на 2,2кВт/годину. На ринку можна зустріти зразки неякісних виробників з маркуванням 16А, але вони не витримують навіть 2,2кВт/годину.

Розетка Schuko розроблена в Німеччині в 1930 році. Технологічно вони застарілі і є ненадійними. Навіть якісні побутові розетки з роками послаблюють контакт, що викликає перегрівання вилки зарядного обладнання. Будьте уважні, підбирайте потужність зарядки котра відповідатиме можливостям електромережі. Запросіть фахового електрика для визначення максимальної потужності для зарядки електромобіля.

Про заміну розетки на безпечну силову дізнайтесь тут.

 

Лінія електромережі

Лінія від котрої живиться електромобіль може бути слабкою або до неї може бути підключено кілька споживачів (електроприладів), що може спричинити перевантаження лінії і за відсутністю захисної автоматики спричинити загоряння. Також причиною пожежі може стати поганий контакт в кожному зі з’єднань починаючи від розподільчого щитка. Запросіть електрика для перевірки надійності електромережі.

Як обладнати місце зарядки дізнайтесь тут.

 

Переноски та подовжувачі

Зарядка через переноски та подовжувачі в більшості штатних зарядних пристроях прямо заборонена. Майже всі вони не можуть передавати більше 2,2кВт/годину хоча можуть мати маркування 16А. Через використання подовжувача довшого за 20 метрів можуть бути втрати напруги і унеможливить зарядку чутливих до напруги електромобілів (Tesla, Mercedes B-Class, Toyota Rav4). Якщо доступна функція регулювання потужності зарядки, зверніться до електрика для визначення граничної потужності подовжувача.

 

Ступінь захисту

Зарядне обладнання має ступінь захисту (маркується IP) і роз’яснює можливість використання в різних погодних умовах. Використання обладнання в умовах що не відповідають передбаченим може спричинити ураження струмом, загоряння, пошкодження електроніки електромобіля. Більшість штатних зарядних пристроїв мають ступінь захисту що відповідає умовам зарядки лише в приміщенні або під накриттям.

Публічні зарядні станції часто встановлюють у відкритих місцях, не передбачених для різних погодних умовах. Вони часто не мають елементарного накриття на випадок дощу або снігу.Розетки або силові роз’єми від котрих заряджаються портативними станціями так само мають бути під елементарним накриттям особливо в дощ. Напруга в червоних роз’ємах 380-400V дуже небезпечна для життя та здоров’я.

Детальніше про ступень захисту дізнайтесь тут.

 

Саморобне зарядне обладнання

Існує багато спеціалізованих форумів де ентузіасти обговорюють як можна з готових частин спаяти зарядний пристрій. Такі експериментальні речі передбачені для власного використання на свій страх і ризик, оскільки жодної відповідальності продавці таких деталей не несуть. Більшість з них замовляється через китайські інтернет-магазини. В нашій країні це швидко переросло в кустарний бізнес. Спаявши кілька дешевих плат в корпусі, зазвичай схожому на ChargeU, ентузіасти налагоджують продаж саморобок.

Детальніше про саморобне зарядне обладнання дізнайтесь тут.

 

Перехідники і адаптери

При використанні будь-яких електричних або електромобільних перехідників або адаптерів необхідно пам’ятати про обмеження їх використання на відкритому просторі. Зазвичай зарядка з ними під час підвищеної вологості, дощу або снігу суворо заборонена. На публічних зарядних станціях з вбудованим роз’ємом Type 2 допускається використовувати лише кабель відповідного типу (Type 1 – Type 2 або Type 2 – Type 2). Жодні саморобні перехідники, трійники та прилади що мають місця роз’єднання є дуже небезпечними.

 

Ремонт або переобладнання акумулятора

Деякі акумулятори електромобілів мають не розборний корпус. Більшість акумуляторів не передбачають їх ремонт або заміну комірок. При виявлених дефектах на фірмовому сервісі повністю змінюють акумулятор на новий. Повторити заводську технологію на кожному сервісі не можливо тому в Європі відсутня практика їх ремонту. Зазвичай вони просто утилізуються. Аналогічна загроза закладена у переобладнаннях бензинових на електричні транспортні засоби.

 

Обнулення акумулятора

Нелегальна послуга з’явилась в Україні в середині 2017 року. Спеціальним обладнанням через сервісний роз’єм ділки перепрошивають акумулятор, після чого він показує 100% ємність та збільшує прогноз пробігу. Блоки управління зарядом комірок починають передавати більшу потужність ніж передбачена, чим викликають перевантаження акумулятора. З часом бортовий комп’ютер починає корегувати заряд і показник ємності повертається до природнього значення. За цей час продавці вживаних авто встигають його позбутись. Такі маніпуляції з акумулятором можуть викликати вибух або незворотні процеси котрі можуть стати причиною втрати значної частини його ємності.

 

Якщо ви не впевнені в надійності проводки, походженні зарядного обладнання, відповідності умовам використання, встановіть надійну пожежну систему з можливістю гасіння у випадках загоряння або вибуху акумулятора.

Leave a Reply